Het spook van manhattan

Tijdens het dramatische hoogtepunt van Het spook van de Opera voert de Phantom zijn geliefde, de mooie operazangeres Christine, mee naar de donkere labyrinthen van de Parijse Opéra. Onmiddellijk zetten haar verloofde en de op vergelding beluste menigte de achtervolging in, maar de Phantom verdwijnt in de ondoordringbare duisternis. Voorgoed? Nee.

In dit langverwachte vervolg op Het spook van de Opera wekt meesterverteller Frederick Forsyth de Phantom - een van de meest mysterieuze en romantische creaties uit de wereldliteratuur - opnieuw tot leven. We vinden de Phantom terug in New York, waar hij zich na een wonderbaarlijke ontsnapping heeft gevestigd en waar hij inmiddels tot grote rijkdom en macht is gekomen. Maar waar hij nog steeds buiten het bereik van ongewenste blikken zijn geheime leven leidt.

Koortsachtig werkt hij aan de realisatie van een ambitieus project: de oprichting van het grootste en meest prestigieuze operahuis ter wereld. En wanneer Christine, inmiddels een wereldberoemde diva, erin toestemt om de hoofdrol in de openingsvoorstelling te vertolken, is dat de vervulling van zijn diepst gekoesterde wens.

Maar wat hij niet weet, is wat voor tragische gevolgen deze confrontatie met zich mee zal brengen...

Is Het spook van manhattan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het spook van manhattan