Het spoor van de liefde

Gelezen 153 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 59 Favoriet 8 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 2 Top25's 2   Topics 0
‘Het spoor van de liefde’ van Irma Joubert is de hartverwarmende voorgeschiedenis van Gretls Zuid-Afrikaanse ouders . Een liefdesverhaal dat ontroert en bemoedigt.

Johannesburg, begin jaren '30. Kate Woodroffe is een beschermd leven gewend. Als ze besluit haar studie sociologie af te sluiten met een veldonderzoek onder arme blanke Zuid-Afrikanen, zijn haar ouders niet enthousiast. Kates vader is directeur van een mijn. Hij vraagt aan Bernard Neethling, zijn felste tegenstander bij de vakbond, zijn dochter te begeleiden in de achterbuurten van Johannesburg. Zo hoopt hij dat Kate veilig is en dat hij tegelijk Bernhard voor zijn ideeën kan winnen.

Er gebeuren echter hele andere dingen. Kate en Bernard raken hopeloos verliefd - een relatie die vanwege het standsverschil tot mislukken gedoemd is.

Irma Joubert schrijft historische romans. Ze was jarenlang docent geschiedenis. Haar romans zijn ongekende bestsellers.

Historische roman (populair)
Neethling (1)
Dorienke de Vries
Mozaiek
08 januari 2015
28 mei 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: Het spoor van de liefde