Het meisje uit de trein

Rank 2032 Gelezen 704 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 235 Favoriet 61 Recensies 19
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 7 Hebban 1000 492   Topics 0
Jakób, een jonge Poolse verzetsstrijder, heeft zijn aanslag op een Duitse gevechtstrein tot in de puntjes voorbereid. De trein blijkt niet gevuld met oorlogsmaterieel, maar met Joden op weg naar Auschwitz...
De zesjarige Gretl is de enige overlevende. Verteerd door schuldgevoelens neemt Jakób haar mee. Drie jaar lang woont ze bij zijn familie, en houden Gretl en Jakób elkaars geheim verborgen.
Na de oorlog stuurt Jakób haar naar Zuid-Afrika in de hoop haar een goede toekomst te geven. Gretl vindt een thuis bij een warm gezin en is er gelukkig - totdat Jakób haar achterna reist, en Gretl opnieuw met de geheimen van haar verleden wordt geconfronteerd.

De Zuid-Afrikaanse Irma Joubert, voorheen geschiedenisdocent, is zowel in Nederland als internationaal een succesvol auteur van historische romans. Met Het meisje uit de trein bereikte ze ruim 150.000 lezers.

'Een prachtig boek, dat enigszins doet denken aan Haar naam was Sarah.' - Nederlands Dagblad

Historische roman (populair)
Neethling (2)
Dorienke de Vries
Mozaiek
31 januari 2011
25 oktober 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: Het meisje uit de trein