Het uur van de dageraad

Het uur van de dageraad

HENRI NOUWEN
?Het uur van de dageraad. Een spirituele levensweg

Henri Nouwen beziet in dit boek de relatie van de mens met God als een verkeer vanuit twee richtingen: niet wij alleen wachten op God, God verlangt ook naar ons vanuit een altijd aanwezige liefde. Voor Nouwen is Jezus in deze zoektocht onze belangrijkste gids: 'Ik wil met de ogen van God kijken naar onze ervaringen van gebrokenheid, gekwetstheid en broosheid. Daar wil ik naar kijken op de manier die Jezus ons geleerd heeft in de hoop dat die visie ons een weg zal wijzen in ons leven op aarde, die we veilig kunnen gaan.' De gebrokenheid van de ander leert ons wat onze weg is.?In dit boek voert Nouwen ons verrassend en inspirerend langs de weg van de macht, de weg van de vrede, de weg van het wachten en uit- eindelijk langs de weg van leven en sterven.

Henri Nouwen (1932-1996) behoort tot de meest gelezen spirituele schrijvers, met wereldwijd miljoenen lezers. Hij is geliefd vanwege de manier waarop hij woorden geeft aan een authentiek geloof.
Religie & Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij