Het verhaal van de kat die boeken wilde redden

Het verhaal van de kat die boeken wilde redden

Rank 1525 Gelezen 96 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 166 Favoriet 3 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 6 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
De verlegen middelbare scholier Rintaro brengt veel tijd door in de tweedehandsboekhandel van zijn opa, de Natsuki Boekhandel. Als zijn opa overlijdt, erft hij de kleine winkel die verstopt zit in een achterafstraatje. Rintaro staat op het punt de boekhandel voorgoed te sluiten, tot er op een dag een kat verschijnt.
Tot Rintaro’s grote verbazing blijkt de kat te kunnen praten. Hij overtuigt Rintaro om hem te helpen boeken van de ondergang te redden. Samen komen ze voor vier verschillende uitdagingen te staan. Zal het ze lukken, of zijn het juist de boeken die de mens beschermen?

Signatuur
13 oktober 2020
13 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Rebekka

Evelien Walravens Hebban Recensent

Wijsneuzig sprookje dat een beetje goed afloopt

door: Evelien Walravens 8 reacties 5 likes

Japan, katten en boeken. Drie populaire onderwerpen in een boek moeten wel een hit opleveren. Zo moet Sosuke Natsukawa (1978), een arts en schrijver uit het Japanse Nagano, hebben gedacht toen hij dit verhaal schreef. Het boek werd dan ook verkocht aan twintig landen. De Nederlandse vertaling is...

Reacties op: Het verhaal van de kat die boeken wilde redden