Het verhaal van Marie

Om haar allesoverheersende kinderwens in vervulling te laten gaan moet Saartje zich zien te ontworstelen aan de wurggreep van het verleden en de wereld van het geschreven woord.

Saartje Koekoek vindt het leven verdraaid ingewikkeld, maar één ding is zeker: ze wordt moeder. Al is het zonneklaar dat het moederschap voor haar is weggelegd, toch ziet ze zich genoodzaakt het lot een handje te helpen omdat de omstandigheden om zwanger te raken suboptimaal zijn. Hoe het zo is gekomen, dat is een heel verhaal. Saartje vestigt alle hoop op haar jeugdvriendin Marie. Is Marie de sleutel tot deelname aan de Normale Wereld?

Het verhaal van Marie portretteert de vriendschap tussen twee bakvisjes en de lotgevallen van een van de bakvisjes ná de vriendschap. Daarin domineren de pogingen om tot een innige verstandhouding met het andere geslacht te komen; niet alleen om zo van de liefde en het leven te proeven, maar zeker ook om moeder te worden.

Uitgeverij Tessel Tilanus
21 december 2020