Het ware verhaal over Ina Post

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Ongewilde hoofdpersoon in dit boek is de nu vijftigjarige Ina Post. In 1986 werkte Ina Post als bejaardenverzorgster in Leidschendam. Op 22 augustus van dat jaar werd het ontzielde lichaam van één van haar cliënten gevonden. De politie liet een aantal hulpverleensters een schrijfproef doen. Ina Post viel op doordat zij zenuwachtig was.
De taak van de politie is het vinden van de waarheid. In dit boek wordt stap voor stap beschreven hoe het politieonderzoek indertijd heeft plaatsgevonden. Het eindresultaat is bedroevend.
Psycholoog en criminoloog dr.Harrie Timmerman werkte zes jaar bij de regiopolitie Groningen. Door zijn rol als klokkenluider in de Schiedamse parkmoord erg zijn loopbaan in 2015 vroegtijdig beëindigd.
Dick Gosewehr werkt 38 bij de politie. Na enige jaren straatdienst stapt hij in 1974 over naar de recherche. De laatste jaren werkt Gosewehr als districtsrechercheur in Winschoten.
Rozenberg Publishers

Lezersrecensies (1)

Eindelijk gerechtigheid.

door: Peter Marks 1 like
Met meer dan normale belangstelling heb ik HET WARE VERHAAL OVER INA POST, geschreven door DICK GOSEWEHR & HARRIE TIMMERMAN, gelezen. Het boek intrigeert en is leerzaam. Het betreft een waardevolle aanvulling op De negende vrouw, geschreven door Gerard Olinga. Het ware verhaal over Ina Post,...