Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Eva heeft geen contact met haar jongere broer en zus. Jarenlang heeft ze niet aan hen gedacht, totdat haar moeder onverwacht sterft en ze Anders en Maia ontmoet op de begrafenis.

Er is niets veranderd, ze zijn als vreemden voor elkaar en al snel raken ze verwikkeld in een bitter geschil over de erfenis. Haar broer en zus willen het geliefde zomerhuis van hun moeder zo snel mogelijk verkopen, tegen de zin van Eva in.

Eva vlucht naar het zomerhuis, maar een paar dagen later arriveren Maia en Anders ook, om voorbereidingen te treffen voor de verkoop. Het huis wordt gevuld met andermans bezittingen, stemmen en gewoonten. Eva wordt gedwongen tot hernieuwd contact met haar familie. Maar of ze ooit de weg terug naar elkaar zullen vinden?
Edith Sybesma
Querido's Uitgeverij BV, Em.
21 augustus 2013

Door lezers

Literatuur uit het hoge Noorden / Anna Fredriksson
16 december 2017 10 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

door: Femke 1 like
Het verhaal speelt zich voornamelijk af op een eiland waarvan de sfeer en het landschap mooi worden beschreven. Hierdoor voel je je er als lezer bijna thuis. De verhallijn is duidelijk,maar soms wat traag. Een goed verhaal om te lezen, maar het was een beter verhaal geweest, wanneer je er meer in...

door: Wilma 1 like
Een erg goed boek over de strijd tussen zussen en een broer over een erfenis, namelijk het zomerhuis van hun moeder en alle emoties die daarbij komen kijken. Ik heb het meegenomen als vakantieboek en het in een ruk uitgelezen!

Recensie Het zomerhuis

door: Anita Poot-Knulst 1 like
Aardig debuut van deze schrijfster maar ik denk niet dat het een verhaal is wat blijft hangen, daarvoor is het te vlak en gebeurt er te weinig. Aardig boek voor snel tussendoor.