Het zwarte pad

Het zwarte pad

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Het zwarte pad van Zweedse bestsellerauteur Åsa Larsson is het derde deel van de Rebecka Martinsson-serie. Midden in de winter vindt een visser in het Noord-Zweedse Torneträsk het lijk van een vrouw in de hut van zijn buurman. De vrouw, Ina, heeft een steekwond in haar borst, maar haar kapotgebeten tong wijst erop dat ze voor haar dood een shock heeft gehad. Juriste Rebecka Martinsson verdiept zich met twee inspecteurs in de zaak.

Met Het zwarte pad heeft Åsa Larsson opnieuw een meedogenloos spannende thriller afgeleverd. Op geraffineerde wijze vermengt ze persoonlijke tragedies met een economisch complot. Ze schrijft met een uiterst vlotte pen en een scherp oog voor de psychologie van haar personages, waarbij ze de wrede realiteit nooit schuwt. In haar eigen woorden:

`Het goede gaat de strijd aan met het kwade. Iemand moet worden gered. En iemand moet sterven.'

Literaire thriller
Elina van der Heijden Wiveca Jongeneel