Hete rook

Na Hete kolen en Hete vuren is het hoogste tijd voor Hete rook. Van de Lage Landen langs de kust naar het noordoosten tot aan de Baltische staten is dit een traditie die vooral met vis wordt geassocieerd. Denk aan gestoomde makreel en gerookte paling. Een deel van die Europese traditie is in Amerika gemengd met de lokale manier van grillen en langzaam garen boven houtvuur tot de barbecue keuken of Southern Cuisine. Jeroen Hazebroek en Leonard Elenbaas gingen op reis om er meer over te leren. Met dit boek kun je nu thuis ook aan de slag.

Welke apparatuur kun je gebruiken? Wat voor handgereedschap en welke brandstof? Hoe gaat die verbranding en rookontwikkeling? Welke soorten en welke delen van vlees en vis laten zich goed roken? Zoals we gewend zijn van Hazebroek en Elenbaas belichten ze het onderwerp grondig en komen alle facetten aan bod.

Jeroen Hazebroek is barbecuekok en kookt van jongs af aan op open vuur. Met zijn bedrijf Het Kookvuur verzorgt hij cateringen, demonstraties en workshops met barbecues en kamado's. Jeroen beheert de populaire website BBQ-Forum.
Leonard Elenbaas is kok en eigenaar van Pure Passie on Tour. Hij kookt met de Big Green Egg op locatie van het Westland tot in Aziƫ.

Is Hete rook het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hete rook