Hier is alles veilig

Gelezen 48 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 104 Favoriet 4 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 3   Topics 0

Na een dwingend bericht van haar ex-stiefzoon Immanuel vertrekt arts Lydia naar Israël. Daar aangekomen blijkt ze te laat. Er rest haar niets anders dan haar oude moederrol weer op zich te nemen en door te reizen, op zoek naar zijn vader Joachim, en naar wie haar zoon is geworden. In de ontmoetingen met zijn vriendin, zijn vader en toevallige passanten reconstrueert Lydia het leven van een jongen in het leger die verstrikt raakte in een werkelijkheid groter dan hemzelf.

Hier is alles veilig is een aangrijpende roadtrip door een land onder hoogspanning. Het verhaal stelt prangende vragen over blinde vlekken, over hoe te leven in een wereld gedomineerd door het verleden, over het verlangen om gezien te worden. Bovenal gaat het over die ene vraag die iedereen aangaat: wat hou je jezelf voor, zodat je kunt leven hoe je leeft?

Lebowski
10 februari 2020
10 februari 2020

Een zoektocht naar begrip

door: Jan Stoel 5 reacties

‘Dit lichaam is mijn zoon niet, dit is een man die ik niet ken.’

Dit is de openingszin van Hier is alles veilig, de fascinerende debuutroman van Anneleen Van Offel (1991). Ze studeerde Woordkunst aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen en is onder meer Letterzetter (stadsdichter) van...

Reacties op: Hier is alles veilig