Hier kom ik weg

Telegraaf:

Hier kom ik weg

Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 2 Recensies 4
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Simone staat stil terwijl alles om haar heen beweegt. Met twee kleine kinderen, een musicerende echtgenoot en een zus met een succesvolle carrière in Engeland heeft Simone het gevoel dat iedereen om haar heen leeft, behalve zij.
Thuis op de bank probeert ze grip te krijgen op haar leven, maar ze stuit steeds vaker op de herinneringen aan haar jeugd in Oost-Groningen, de plek waar iedereen tegen haar zei: jij komt hier niet weg. Terwijl ze de herinneringen die ze al die jaren als een bal onder water heeft weten te drukken probeert te negeren, realiseert ze zich dat er niets anders op zit: ze moet teruggaan in de tijd, terug naar Winschoten om te proberen goed te maken wat fout is gegaan.
Twee nachten en drie dagen heeft ze om vrede te sluiten met zichzelf. Is het genoeg?

Singel Uitgeverijen
01 september 2016
20 september 2016
9789038802435 , 9789038802008 , 9789038802237

Op zoek naar jezelf in Oost-Groningen

door: Marlon Wissing

De plek waar je opgroeit vormt je voor de rest van je leven. Simone, de hoofdpersoon uit Annette Maas’ roman Hier kom ik weg, kan erover meepraten. Na haar jeugd in Winschoten, Oost-Groningen, weet ze niet hoe snel ze naar Amsterdam moet verhuizen. Daar begint Simone samen met succesvol musicus...

Reacties op: Hier kom ik weg