Hitchhiker's Guide to the Galaxy #1

Gelezen 236 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 62 Favoriet 16 Recensies 3
Fantasy & SF Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 9 Top25's 14   Topics 0

Ter gelegenheid van Douglas Adams’ vijfenzestigste verjaardag zijn klassieker in nieuwe uitvoering

Jubileum: voor het eerst de eerste drie delen van de legendarische serie in één band

Als de aarde wordt opgeblazen omwille van de aanleg van een intergalactische snelweg, ontspringt alleen Hugo Veld de dans, omdat de buitenaardse lifter Amro Bank toevallig zijn vriend is. Dit is het begin van een bizarre reis door de ruimte. Hugo’s reisverslag wordt afgewisseld met -fragmenten uit het liftershandboek.

Deze omnibus bevat de eerste drie Hitchhiker-verhalen die Douglas Adams schreef: Het transgalactische liftershandboek, Het restaurant aan het einde van het heelal en Het leven, het heelal en de rest.

De pers over Douglas Adams

‘De vertaling is virtuoos.’ NBD Biblion

‘Een heerlijk boek dat makkelijk wegleest. Ik heb maar van een ding spijt: veel te lang gewacht met het lezen daarvan.’ Hebban.nl

‘Dit boek is geniaal.’ The Guardian

‘Douglas’ werken nemen maar een klein stuk van mijn boekenkast in beslag, ik wou dat het een enorm stuk was.’ Neil Gaiman

‘Douglas Adams is een ware meester van woorden.’ The Guardian

‘Dit boek is simpelweg een van de grappigste science fiction-parodieën die ooit geschreven zijn.’ School Library Journal

‘ONWEERSTAANBAAR!’ The Boston Globe

Sciencefiction & Fantasy