Hitchhiker's Guide to rhe Galaxy

Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Gelezen 214 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 48 Favoriet 13 Recensies 3
Fantasy & SF Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 9 Top25's 10 Hebban 1000 239   Topics 0

Ter gelegenheid van Douglas Adams’ vijfenzestigste verjaardag zijn klassieker in nieuwe uitvoering

Jubileum: voor het eerst de eerste drie delen van de legendarische serie in één band

Als de aarde wordt opgeblazen omwille van de aanleg van een intergalactische snelweg, ontspringt alleen Hugo Veld de dans, omdat de buitenaardse lifter Amro Bank toevallig zijn vriend is. Dit is het begin van een bizarre reis door de ruimte. Hugo’s reisverslag wordt afgewisseld met -fragmenten uit het liftershandboek.

Deze omnibus bevat de eerste drie Hitchhiker-verhalen die Douglas Adams schreef: Het transgalactische liftershandboek, Het restaurant aan het einde van het heelal en Het leven, het heelal en de rest.

De pers over Douglas Adams

‘De vertaling is virtuoos.’ NBD Biblion

‘Een heerlijk boek dat makkelijk wegleest. Ik heb maar van een ding spijt: veel te lang gewacht met het lezen daarvan.’ Hebban.nl

‘Dit boek is geniaal.’ The Guardian

‘Douglas’ werken nemen maar een klein stuk van mijn boekenkast in beslag, ik wou dat het een enorm stuk was.’ Neil Gaiman

‘Douglas Adams is een ware meester van woorden.’ The Guardian

‘Dit boek is simpelweg een van de grappigste science fiction-parodieën die ooit geschreven zijn.’ School Library Journal

‘ONWEERSTAANBAAR!’ The Boston Globe

Sciencefiction & Fantasy
Meulenhoff Boekerij B.V.
10 oktober 2017

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 14,99

Artikelen over Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Meer artikelen

Lezersrecensies (3)

Tegenvaller

door: Henk Koot 1 like
Na een veelbelovende aanbeveling in het boeken programma van Matthijs van Nieuwkerk ben ik begonnen aan dit drieluik. Ik ben niet verder dan het eerste boek gekomen. Echt grappig is het niet, hooguit met veel fantasie bedacht. Het is meer een soort sprookje. Persoonlijk houd ik meer van...

Hoe leuk kan een boek toch zijn?

door: Emdeke 2 likes
Is dit boek een nieuwe uitgaven van de Fabels de La Fontaine? Of zijn het nieuw ontdekte sprookjes van Hans Christian Andersen? Want dit gevoel gaf het mij vooral, bij het lezen van de eerste tientallen bladzijden. Grappig en ernstig tegelijk en met - voor wie wil - een moraal sausje als toetje....

Geniale absurditeit

door: kastart 3 likes
Gelukkig staat er “don’t panic” in het groot op de cover. Niet op de cover van de Omnibus (deel 1) die ik las. Maar op de cover van het Transgalactisch Liftershandboek, de rode draad door de drie boeken die in deze Omnibus zijn verzameld. Samen goed voor 600 pagina’s geniale absurditeit -...