Hittegolf

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Een flatgebouw in de Arcella-wijk in de Noord-Italiaanse stad Padua, een trattoria gespecialiseerd in gebakken vis in een dorp vlakbij die stad, een meermalen bekroonde salami- en worstfabriek en het politiebureau van Padua. Dit zijn de plaatsen die de omlijsting vormen voor een aantal tumultueuze ontwikkelingen rond een politiecommissaris en en zijn brigadier, een tuinman, een restauranteigenaar en een moorddadige crimineel. Hun levens worden met elkaar verstrengeld, gekleurd door verschrikkelijke gebeurtenissen, afgewisseld door momenten van hilariteit.Het verhaal speelt zich af in Padua, gelegen in de Po-vlakte in het Noorden van Italiƫ, op het moment dat de stad gebukt gaat onder een broeierige, klamme hittegolf die meestal in de maand juli wekenlang deze streek teistert. In de finale zorgt een welkome en heftige weersverandering voor verkoeling en kunnen de stukjes van de puzzel op een gewenste plek aan elkaar worden gelegd. +

Spannende boeken algemeen
Ciesse Edizioni