Hoe de maan ruikt en het orgasme van de sterren

Gysela Jongebreur
Ik sluit mijn ogen als ik de vraag stel hoe de maan ruikt. Mijn lichaam geeft antwoord: de maan ruikt naar seks. Ik kijk naar het water. Alles in mij wordt naar het water getrokken. Het is relatief licht. De maan is vol. Ze staat laag boven het water. Een kracht vanbuiten trekt aan me. Een kracht die sterk is dan ik. Het is de maan. Ze betovert me. Even maakt het me bang. Maar dan besef ik dat het mijn verlangen is en dat ik het verlangen de vaas kan zijn. Ik, mijn ziel, de wil van mijn ziel is de baas. De kracht verandert naarmate ik me bewust word van mijn keuzemogelijkheid. Mijn verlangen wijst me de richting. Mijn hart vertelt me of die zuiver is, of die goed voor me is. En mijn geest geeft me helder inzicht. Laat je via het verhaal van de jonge sjamaan Arendshart meenemen op reis. Verbreed je horizon, duik in de onderstroom en laat je meevoeren. Laat de wind in je oren fluisteren. Ga mee op reis door de krachtige natuur. Laat je meevoeren naar exotische bestemmingen, naar plekken waar je nog nooit bent geweest. Reis mee naar de sterren en ontdek de weg naar je bestemming. Leer vervolgens het doel en de route weer loslaten, zodat je de schatten op je weg kunt bewonderen. Je lotsbestemming ligt al vast, je lessen zijn al voor je geboorte bepaald, maar je hebt de mogelijkheid je lot te transformeren naar de bestemming van je ziel.

Gysela Jongebreur (1972), begeleidt mensen en organisaties bij verandering, transformatieprocessen en bewustzijnsontwikkeling. Door het verhaal kwam ze op het pad van de Q’ero-indianen uit Peru. Ze werd hun leerling op het pad van de hoeders van de aarde. De Q’ero-priester introduceerden haar via inwijdingen in hun eeuwenoude wijsheid. Ze zijn de psychologen volgens de oorspronkelijke traditie, ze zijn helers en verhalenvertellers.

Is Hoe de maan ruikt en het orgasme van de sterren het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe de maan ruikt en het orgasme van de sterren