Hoe de Rahders Drenthe veranderden

Drie generaties lang heeft de familie Rahder turf gewonnen langs de Hoogeveensche Vaart. Hun familiebedrijf groeide uit tot een vernieuwende, maatschappelijke onderneming met internationale bekendheid. Ze lieten hun arbeiders delen in de winst en gingen als een van de eerste in ons land turf machinaal verwerken. Peter Voerman, kleinzoon van de laatste vervener Jaap Rahder, kreeg de beschikking over het familiearchief. Het is een unieke verzameling persoonlijke documenten, brieven en foto’s die de basis vormen van dit boek.Het persoonlijke en indringende verhaal schetst niet alleen een beeld van de turfwinning in Drenthe met alle hoogte- en dieptepunten, maar vertelt vooral een familiegeschiedenis over bijzondere mensen die Drenthe hebben veranderd.

Is Hoe de Rahders Drenthe veranderden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe de Rahders Drenthe veranderden