FC Sapiens

Waarom voetbalt de mens? Een ogenschijnlijk simpele vraag met een fascinerend antwoord. Hoogleraar psychologie Mark van Vugt en schrijver Kees Opmeer kijken met een evolutionair psychologische blik naar alle facetten van de voetbalsport en de spelende mens in het algemeen. Waarom imiteren fans hun idolen in alles? Hoe zit tikkertje spelen verankerd in ons oerbrein? En waarom kun je beter met een supporter van Heracles trouwen dan met een Ajax-fan?
Door FC Sapiens zul je nooit meer op dezelfde manier naar Studio Sport kijken of langs de lijn staan om je kind aan te moedigen.

Is FC Sapiens het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op FC Sapiens