Hoe ik mijn collegegeld betaalde

Edward Zanni heeft zijn middelbare school afgerond en verheugt zich op een aangename vakantie, waarna hij naar de toneelschool zal gaan. Vader zal alles betalen.

Maar vader hertrouwt met een dure vrouw, en denkt er daarna heel anders over. Edward en zijn vrienden spannen samen om methodes te verzinnen waarmee ze het collegegeld kunnen bemachtigen: diefstal, chantage, vermommingen, niets is te gek om ervoor te zorgen dat Edward zijn acteursdroom kan gaan najagen. De meest absurde optie blijkt overigens het zoeken van een baan te zijn. Dat valt nog niet mee: Mensen zijn zo overgevoelig wanneer het om details gaat. Een kleine vleeswond bij een pekinees is al voldoende om ontslagen te worden als hondenkapper, zelfs als je het haar kunstig over het litteken weet te kammen.

Hoe ik mijn collegegeld betaalde is een uiterst humoristisch verhaal dat zich nog het best laat omschrijven als een kruising tussen de humor van Tom Sharpe en Evelyn Waugh en het beste wat Hollywood op comedygebied te bieden heeft.'

Is Hoe ik mijn collegegeld betaalde het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe ik mijn collegegeld betaalde