Hoera!

Denkend aan de klassieke Russische schrijvers komen algauw de grote bals en uitgelaten salonscènes naar boven. De boeken van Tolstoj en Dostojevski staan bol van feestelijke aangelegenheden waar de upper class en de gegoede burgerij zich vermaken met walsen, champagne en een spelletje whist. Maar niet alleen in de negentiende eeuw en in de salons van Petersburg hield men van een feestje, ook tezamen rond een vuur, toen en nu, of bij een drinkgelag in de kroeg vieren de Russen heel wat af. Muziek en wodka zijn dan nooit ver weg, net als de oneindige toosts voordat men het glas aan de lippen zetten mag.

In Hoera! zijn uiteenlopende, vreugdevolle verhalen opgenomen uit de Russische Bibliotheek. Deze bundel bevat werk van onder anderen Toergenjev, Achmatova, Tolstoj, Boenin, Tsjechov, Dostojevski, Poesjkin, Tsvetajeva en Paustovski, en is uitermate geschikt om jubileum, verjaardag en housewarming kracht bij te zetten.

Op de Russische literatuur, nazdrovje!

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels
Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
18 november 2021
18 november 2021