Hondboezemingen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ondanks alle liefde en aandacht die we honden geven, blijft veel van wat ze doen voor ons een mysterie. We weten over het algemeen wat het betekent als ze kwispelen, maar waarom rollen ze zo graag in de stinkende troep? Waarom spelen ze vrolijk met de ene hond, terwijl ze voor een ander op hun rug gaan liggen? Waarom zijn sommige honden terughoudend en andere heel open? Wat gebeurt er in het hoofd en hart van honden en wat weten en begrijpen we daarvan? De bekende Amerikaanse etholoog en hondenliefhebber Marc Bekoff heeft antwoorden. Dit boek is gebaseerd op de recentste wetenschap over cognitie en emotie en vormt een toegankelijke schatkamer vol nieuwe informatie waarmee veel mythes worden ontkracht. Zo leren we dat plassen lang niet altijd markeergedrag is, dat honden niet altijd gras eten om te kunnen braken, dat het prima is om een hond op zijn voorwaarden te knuffelen en nog zoveel meer. We weten nog heel veel niet, maar de kern van dit boek is de zekerheid dat honden een diep emotioneel leven hebben en dat we als hun metgezellen moeten proberen om dat leven zo rijk en bevredigend mogelijk te maken.