Treur-Hoor-nu-mijn-stem-197x300
Knack:

Hoor nu mijn stem

Rank 4127 Gelezen 213 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 157 Favoriet 9 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 2   Topics 0

Ina verloor op driejarige leeftijd haar ouders en groeit op bij haar opa en zijn twee ongetrouwde zussen Ma en Sjaan. Deze 'familie' bewandelt de oude paden van het gereformeerde geloof, en de jonge, ambitieuze Ina wil niets liever dan klimmen op de trappen van Gods genade, zoals het lichtende voorbeeld tante Ma. Daartoe bindt ze de strijd aan met kwade geesten die haar toenaderingspogingen tot de Allerhoogste verstoren.

Naarmate ze volwassen wordt lonkt ook de maatschappelijke ladder, die misschien gemakkelijker te beklimmen is. Zal ze haar milieu ontstijgen of belooft ze trouw aan God?
Een veertigjarige radio-interviewer verliest in korte tijd haar baan, haar geliefde en haar waardigheid. Haar leven lang heeft ze geïnformeerd naar de ideeën en de binnenwereld van anderen. Maar hoe staat het met haar eigen innerlijk?

In haar nieuwe, overrompelende roman Hoor nu mijn stem geeft Franca Treur een stem aan vrouwen uit dat deel van onze samenleving waar een vrouw niet vaak wordt gehoord. De schrijfster neemt je mee in het hart van hun levens, zo sprekend en diep doorvoeld dat het je eigen verhaal zou kunnen zijn.

Prometheus
04 oktober 2017
04 oktober 2017

Sigried Hebban Recensent

Een melancholische zoektocht naar geluk

door: Sigried 1 reactie 2 likes

Franca Treur (1979) is sinds haar debuut Dorsvloer vol confetti algemeen bekend bij het Nederlandse en Vlaamse lezerspubliek. Wie dit succesvolle debuut al gemist zou hebben, leerde het verhaal ongetwijfeld kennen via de verfilming ervan. Met Hoor nu mijn stem keert Treur terug naar het thema van...

Reacties op: Hoor nu mijn stem