Hotel Maslow

Hotel Maslow is een relaas over twee mensen die zichzelf niet al te serieus nemen maar wel de dingen die ze doen. Tom is een persoon die verhalen, humor, nieuwsgierigheid en het onbekende nodig heeft om zich staande te houden. Zijn hoofd vult zich vaak met vragen en gedachten waar hij zich over kan verwonderen. Anna is degene die kan luisteren en zijn aanwezigheid gaat waarderen naarmate ze intensiever met elkaar omgaan. Door het uitwisselen van verhalen uit hun verre verleden lijken twee verhalen eenzelfde hoofdpersoon te hebben. Toeval bestaat niet lijkt het. Een gezamenlijke zoektocht met een spannende bizarre ontknoping volgt.

Voor Tom is leven een onvrijwillige activiteit waar je zelf het beste van moet proberen te maken. Verwondering speelt daarbij voor hem vaak een rol. Hij beziet het als een aaneenschakeling van absurde ervaringen die voor hem naast nieuwsgierigheid de creativiteit aanwakkert om te willen schrijven en vertellen. Verbeeldingskracht is voor hem het instrument om te kunnen creëren en wat ons onderscheidt van zoveel ander leven. Voor hem dienen verhalen verteld te worden.

Is Hotel Maslow het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hotel Maslow