Ikbenemma_hemmerechts

Ik ben Emma

Rank 421 Gelezen 183 Aan het lezen 23 Wil ik lezen 203 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 4   Topics 0

Emma Houthuys heeft alles wat een jonge vrouw zich kan wensen: geld, een mooi huis, liefhebbende ouders, leuke stiefbroers, looks. Wanneer een lang vergeten stiefzusje weer komt opdagen, lijkt haar geluk compleet. En dan krijgt ze er nog een stiefbroer bij, zo eentje voor wie iedereen valt. Emma’s voornemen om altijd single te blijven wankelt. Welke keuzes moet ze maken?

Ruim twee eeuwen geleden publiceerde Jane Austen Emma. Roman én hoofdpersonage werden wereldberoemd. Hoe zou Emma’s leven eruitzien als ze hier en nu leefde? Die vraag stelt Kristien Hemmerechts zich in Ik ben Emma. Ze ontdekt dat de wereld onherkenbaar veranderd is, maar sommige dingen veranderen nooit.

‘Jammer dat er voor het woord “meesterlijk” geen vrouwelijk equivalent bestaat.’ – De Standaard ***** over Alles verandert

‘Een ijzingwekkend kunststuk.’ – Vrij Nederland over De vrouw die de honden eten gaf

De Geus
01 september 2020