Ik ben Mathieu en ik spaar apen

Mathieu is net 42 jaar geworden wanneer zijn kleurloze leven plots een andere wending krijgt. Hij woont nog steeds bij zijn bemoeizieke moeder Mireille in een claustrofobisch klein flatje. Ze koopt zijn potsierlijke kleding, wast zijn rug en maakt iedere dag zijn lievelingseten klaar. De navelstreng werd nooit doorgeknipt. Mathieu werkt in een klein postkantoortje, verzamelt alle fotomateriaal over primaten en wentelt zich dagelijks in een routineus leven zonder enige vorm van avontuur. Verder dan Blankenberge en Durbuy raakte hij nog niet, maar wanneer hij onverwacht een wedstrijd wint, wordt hij brutaal uit zijn comfortzone gerukt. Mathieu vertrekt voor tien dagen op reis naar Rwanda met als hoogtepunt de loodzware trektocht door het Virungagebergte op zoek naar de natuurlijke habitat van de berggorilla’s. De groep bestaat uit zes excentrieke reizigers. Halverwege de reis slaat het noodlot echter keihard toe.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Ik ben Mathieu en ik spaar apen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik ben Mathieu en ik spaar apen