Wiggert

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Wiggert is een ranzige vent, zonder perspectief, vrienden of kennissen. Hij heeft het niet zo begrepen op het leven en het leven niet op hem. Genezen van kanker sloft hij dagelijks door een leven vol drank, tabak en lethargie. Tot de dag dat de getormenteerde Wiggert uit verveling een interim-job aanvaardt en de volgende dag niet komt opdagen. Die dag zet hij onverwacht een kettingreactie in gang die een handvol levens op zijn kop zet. Wiggert schudt ongewild kaarten van leven en dood, herschrijft levensverhalen en creëert menselijke chaos terwijl hij zelf door de mazen van het net glipt. Verbitterd, verkankerd en doorzopen aan schuldgevoel probeert hij de feiten in kaart te brengen, maar rechtzetten lukt niet meer.

Dit confronterende tragikomische verhaal speelt zich af in de tijdspanne van een week en in een donker, rauw en cynisch decor waarin ieder personage rechtstreeks of onrechtstreeks beïnvloed wordt door Wiggert. In alle hevigheid barst het vlindereffect los. Of hoe ogenschijnlijk kleine dingen, grote veranderingen kunnen teweegbrengen.

Uitgeverij Het Punt
27 maart 2021