Ik dacht dat jij

Hoe overtuigd kun je van jezelf zijn? En hoe manipulatief in de liefde? In Ik dacht dat jij geeft Joke van Leeuwen een eigen stem aan een man die op zoek wil gaan naar zijn dochter, die hij vanaf haar zevende niet meer heeft gezien, en met machteloze macht probeert zijn vrouw lief te hebben. Hij lijkt zichzelf ervan te willen overtuigen dat hij met reden woedend en jaloers kan worden, en dat terwijl hij haar regelmatig toevertrouwt zoveel van haar te houden. En ze kunnen toch lachen samen? Nou dan.

Zo mooi als de liefde begon, zo sijpelen de dreiging en beklemming meer en meer door in dit juweel van een verhaal, dat vol vaart op een onontkoombaar maar onverwacht einde afkoerst.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Ik dacht dat jij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik dacht dat jij