Ik denk dat het voorbij moet zijn

Rank 1347 Gelezen 125 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 86 Favoriet 4 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2   Topics 0

Een jong stel zit in de auto op weg naar een weekendje bij de schoonouders in een oude boerderij buiten de stad. De sfeer is beklemmend, er hangt ruzie in de lucht. Zij weet niet goed hoe ze hem moet peilen, ze zijn nog maar net bij elkaar. Ze wordt telkens gebeld door haar eigen nummer, er laat iemand een vreemd bericht achter op haar voicemail. Wat is er aan de hand, waarom is de situatie zo vreemd? En waarom blijft die ene gedachte alsmaar door haar hoofd spoken?

Ik denk dat het voorbij moet zijn is een intense literaire thriller, waarin Iain Reid de diepte van de psyche opzoekt. Over angst en eenzaamheid, en in welke mate je jezelf kunt kennen. Het doet denken aan klassiekers als Onderhuids van Michel Faber, en We moeten het even over Kevin hebben van Lionel Shriver. Dit is een gewaagd en huiveringwekkend debuut, aangrijpend en sferisch.

Prometheus
14 november 2016
14 november 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door lottevanderpaelt

Niet opgewassen tegen de worsteling met jezelf

door: Dick Van der Veen 1 like

Zij ontmoet Jake, maakt een lange autorit naar de vervallen boerderij van zijn ouders en de terugweg eindigt zoals het noodlot heeft voorbestemd. Van alle glans ontdaan, troosteloos, onheilspellend en naargeestig. Steeds weer die stem via haar eigen telefoonnummer, met soms de mens er achter die...

Reacties op: Ik denk dat het voorbij moet zijn