Ik heb een trage schildklier, wat nu?

“Diagnose trage schildklier. Eindelijk had het een naam. Dolblij was ik, want erkenning betekende dat er wat aan mijn klachten gedaan kon worden. Ik zou schildkliermedicatie slikken en mijn oude leven weer oppakken. Maar dat gebeurde niet. Volgens mijn huisarts moest ik met de restklachten leren leven. Dat heb ik geprobeerd. Even. Maar ik kon me er niet bij neerleggen dat ik me (op zijn minst) nog vijftig jaar neerslachtig, opgeblazen en moe zou voelen. En wat bleek? Dat hoefde ook helemaal niet! Met aanpassingen op gebied van voeding, leefstijl en mindset verdwenen nagenoeg al mijn klachten. Wat had ik deze informatie graag meegekregen, toen ik jaren eerder gedesillusioneerd de huisartsenpraktijk verliet. Na een intensieve omscholing op het gebied van schildkliergezondheid besloot ik al mijn kennis te bundelen met als resultaat: de ultieme Happy Hashimoto gids.”
In Ik heb een trage schildklier. Wat nu? helpt Vera Kamphorst, oprichtster van Happy Hashimoto, je van het idee af dat je moet leren leven met de restklachten van een trage schildklier. Volgens haar wordt onvoldoende aandacht besteed aan het achterhalen van de oorzaak van een trage schildklier. En dat is zonde, want alleen zo weet je wat jij zelf kunt doen om klachten te verminderen. Vera zet de werking van de schildklier uiteen en deelt, naast talloze voorbeelden uit haar eigen leven, de stappen waarmee ook jij jouw vrolijke, slanke en energieke zelf terug kunt krijgen.

Recensies (1)

Is Ik heb een trage schildklier, wat nu? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik heb een trage schildklier, wat nu?