Ik hou van je maar ik kies het duister

Ik hou van je maar ik kies het duister

Rank 304 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 65 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0
Terwijl ze haar man en baby thuislaat, vliegt een schrijver voor een lezing naar de streek waar ze opgroeide in Reno, Nevada, met niet veel meer bagage dan een borstkolf en een postnatale depressie. De herleving van oude vriendschappen bevrijdt haar uit de ketenen van huwelijk, huishouden en moederschap.

Diep in de Mojavewoestijn ontmoet ze spoken uit het verleden: haar eerste liefde wiens zelfdestructie haar nog altijd kwelt; haar vader, lid van de beroemdste sekte van Amerika – van Charles Manson; haar moeder, aan wie de herinneringen vervliegen. Ze kan niet terug in de tijd om dingen recht te zetten, maar welk pad leidt vooruit? Alleen, in de wildernis, begint ze zich eindelijk thuis te voelen.

‘Deze roman bevat een geniale bezwering, Watkins schrijft als een wraakengel. Buitengewoon origineel, hilarisch en bij vlagen aangrijpend. Het is opwindend en angstaanjagend om in haar kielzog te varen.’ – Jenny Offill

‘De boeiendste stem uit West-Amerika sinds Annie Proulx – het is de vroege Joan Didion aan wie Watkins doet denken.’ – Vogue

De Arbeiderspers
19 oktober 2021
16 november 2021

Reacties op: Ik hou van je maar ik kies het duister