Ik, René Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB

Zijn ontroerendste en persoonlijkste boek tot nu toe. Met Ik, René, krijgsgevangene van Stalag 2 B verwezenlijkt Jacques Tardi een project dat lange tijd heeft gerijpt: een stripbewerking van de aantekeningen van zijn eigen vader. In schoolschriften werkte René Tardi jarenlang aan een gedetailleerde kroniek van zijn jeugd, die grotendeels was geconcentreerd op zijn oorlogsjaren en zijn gevangenschap in Duitsland. Voor Tardi junior is het een project dat hem na een het hart ligt: het in beelden omzetten van deze ‘familieroman’.

Recensies (1)

Is Ik, René Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik, René Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB