Ik, René Tardi, Krijgsgevangene in Stalag IIB 2: Mijn terugkeer en het vervolg

Ik, René Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB

Rank 8124 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Eind 2012 verscheen het eerste deel van Ik, René Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB, een van Tardi’s meest persoonlijke projecten: de  stripbewerking van de oorlogsdagboeken waarin zijn vader vijf jaar lang zorgvuldig diens krijgsgevangenschap in Polen vastlegde. De tekenaar laat zichzelf als kind meespelen in het verhaal en weet zo op ontroerende en discrete wijze postuum in dialoog te treden met zijn prikkelbare vader, bij wie deze lange beproeving diepe sporen had nagelaten. Het tweede deel van dit indrukwekkende oorlogsverhaal gaat verder waar het eerste ophield.We volgen René Tardi en zijn lotgenoten op de barre tocht die ze door het verwoeste Europa moesten afleggen voordat ze eindelijk konden terugkeren naar Frankrijk en hun huisgezinnen die ze zo lang hadden gemist.Een getuigenis van uitzonderlijke kracht dat zoals altijd virtuoos in beeld is gebracht door een van de grootmeesters van de hedendaagse strip.
Casterman Editions
10 december 2014