Ik weet niet welke weg je neemt

Geen enkel ander thema raakt de mens op zo'n diepgaande manier als de dood. Schrijver en programmamaker Arie Boomsma was er, als zoon van een dominee, van jongs af aan mee vertrouwd, maar ook hij stond voor dezelfde raadselen als ieder ander. Hij ontdekte dat een gedicht vaak de perfecte drager is van de verschillende gedachten en gevoelens die de dood oproept.
Nadat Arie twee succesvolle bloemlezingen uit de Nederlandstalige poëzie samenstelde, een met zijn persoonlijke favorieten en een met gedichten over de liefde, durft hij het nu aan om een keuze te maken uit de vele prachtige, ontroerende, soms droevige, soms opbeurende gedichten over de dood die ons taalgebied rijk is.
Ik weet niet welke weg je neemt is een bundel die veel lezers tot steun zal zijn; niet alleen bij heel persoonlijke verliezen, maar ook bij algemene mijmeringen over dat onbegrijpelijke fenomeen van de dood.

Arie Boomsma (1974) is een van de bekendste gezichten van de Nederlandse televisie. De afgelopen jaren bereikte hij een groot publiek van poëzieliefhebbers én mensen die nog nooit een gedicht lazen met de door hem samengestelde dichtbundels Met dat hoofd gebeurt nog eens wat en Waarom ben je niet bij mij.

Over Met dat hoofd gebeurt nog eens wat (2011):

'Een evenwichtige verzameling, een helder voorwoord en ook nog eens beeldschoon uitgegeven.' Opzij

Over Waarom ben je niet bij mij (2013):

'De mooiste liefdesgedichten over verlangen en gemis, lust, pijn en tranen.' LINDA

'Dit is een ronduit prachtige, rijke bloemlezing met liefdesgedichten. Kopen, lezen en genieten!' Nederlands Dagblad

Is Ik weet niet welke weg je neemt het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik weet niet welke weg je neemt