Ik wil naar huis

De verhalen van de schrijfster Elly van Egmond zijn bijzonder. Als je ze begint te lezen word je langzaam meegenomen in de wereld van kleine, kwetsbare belevenissen die op een zeer fijngevoelige manier opgeschreven zijn.
Ik zie haar nog komen, Elly, op haar eerste creatieve schrijfcursus op natuurvriendenhuis De Bosbeek. Ze heeft een duidelijke plek aan het eind van de tafel in de buurt van de deur: “Ik heb nog nooit geschreven, ik weet niet wat dat is”. Een verschrikte, maar ook vastberaden blik.
En zo begint haar schrijfavontuur, een verkenning van woorden, een ophalen van herinneringen tot in detail. Op die manier ontstaan de verhalen, korte verhalen met een ontroerend randje. Verhalen waarin haar eigen stijl steeds meer tevoorschijn komt. Verhalen, waar je ingetrokken wordt en waarvan je wilt dat ze niet meer ophouden.
Overal waar geschreven wordt, gaat Elly op verkenning. Haar vertellingen winnen steeds meer aan kwaliteit. Ze maken indruk, ze raken, ze maken mensen stil.
Dit boekje is een prachtige, fijngevoelige verzameling heerlijke verhalen.

Els van Helden, creatief schrijfdocente

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Mijnbestseller.nl
13 januari 2021
13 januari 2021

Reacties op: Ik wil naar huis