Ik zag Menno

Ik zag Menno

Gelezen 151 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 118 Favoriet 12 Recensies 31
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 4   Topics 0

Vincent heeft berekend dat hij gelukkig zal worden met Kim. Wanneer hij bij het boeken van hun huwelijksreis zijn doodgewaande broer Menno herkent in de reisbrochure, offert hij zijn zorgvuldig opgebouwde zekerheden op met maar één doel: zijn broer vinden.
Hij begint zijn zoektocht in Spanje, maar zonder succes. Rosana, een straatartieste zonder hoofd, stimuleert hem zijn risicomijdende levenswijze los te laten, om de kans te vergroten zijn vrijgevochten broer tegen het lijf te lopen. Langzaamaan gaat hij het leven leiden dat Menno zou hebben geleid. Aanvankelijk om Menno te vinden, maar de onbevangen manier van leven bevalt hem verwarrend goed.

Ik zag Menno is een tragikomische roman over een zoektocht naar vrijheid en heelheid.

Palmslag
13 november 2015
13 november 2015

In de ban van Menno

door: Sandra Niemeijer 2 likes

“Dolfijnen laten zich niet zien als je naar ze op zoek bent. Pas als je niet meer naar ze op zoek bent, ga je ze zien.” Eén van de levenslessen die Vincent leert tijdens de zoektocht naar zijn broer Menno. Sandra Bernart (1973) heeft in haar debuutroman Ik zag Menno die zoektocht prachtig...

Reacties op: Ik zag Menno