Vol van Maan

Vol van Maan

Gelezen 36 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 47 Favoriet 4 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Laurens doet mee aan een liftwedstrijd naar Lissabon samen met medestudente Maan. Zij ziet de wedstrijd als een reis en laat zich gemakkelijk afleiden. Hij wil maar een ding: winnen. Tijdens hun trip langs ranzige parkeerplaatsen, de slippers van Chris Froome, broederlijke onmin, een devote Deen, Baskische passie en een handvol pelgrims krijgt Laurens een andere kijk op de relatie met zijn vader. Dit drijft hem tot een merkwaardige daad.
Wanneer ben je op reis en wanneer op de vlucht? En hoe ver ga jij om gezien te worden? Vol van Maan is een licht absurde en bevrijdende roadnovel over het voldoen aan andermans verwachtingen, met angst als katalysator en leugens als smeerolie. En een hond.
Sandra Bernart (1973) studeerde Economische Psychologie. Ze werd verkozen tot Eindhovens Schrijftalent 2017. Haar onvolprezen debuutroman 'Ik zag Menno' behaalde de finale van de Coffeecompany Book Award 2015 en de Hebban Debuutprijs 2016. Sandra heeft een zachte g, maar daar merk je niets van als ze schrijft.

Palmslag
18 juni 2018
18 juni 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Irina

Guy Doms Hebban Recensent

Zonder opsmukkende maquillage word je helemaal vol van Maan

door: Guy Doms 3 likes

Met haar debuutroman Ik zag Menno stond de van origine Vlaamse - maar naar Nederland uitgeweken – Sandra Bernart (1973) te schitteren op de shortlist van de Hebban Debuutprijs 2016. Twee jaar later verschijnt haar nieuwste en tevens tweede boek Vol van Maan. Met een hoofdletter M inderdaad, het...

Reacties op: Vol van Maan