In de schaduw van de driehoek

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 5 Recensies 2
Roos Bentinck voelt zich alleen te midden van alles waarbinnen ze zich begeeft. Ze heeft het gevoel ergens van te zijn afgesneden.
Na de zelfmoord van haar man Jaap belandt ze geestelijk op een op drift geraakte ijsschots. Haar twee tienerzonen houden zich in deze periode sterk om hun moeder zoveel mogelijk te ontzien. Uiteindelijk pakt ze voorzichtig het leven weer op.
Op een winteravond bekijkt ze een tv-serie die haar hele leven zal doen veranderen.
Het zien van deze serie bezorgt haar een knoop in de maag. Ze kan haar ogen niet afhouden van de Engelse actrice. What about her?’ vraagt ze zich af. De naam van de actrice is de naam die eerder in een van haar dromen is verschenen. Die naam zegt haar helemaal niets. Deze actrice zou haar nodig hebben. Waarom? Ze heeft er destijds niets meegedaan. Maar nu is de naam terug in haar leven. Ze beseft zich ineens dat ze van slag is geraakt door de diep helderblauwe ogen van de actrice. Die ogen kent ze. De onrust in haar hoofd neemt toe. Ze gaat het internet op en ontdekt op een foto, waarop de actrice staat, op de achtergrond een driehoek. Een driehoek van dezelfde structuur als de driehoek die ze zelf in haar bezit heeft.
De zilveren driehoek die ze op haar vijftiende mocht ontvangen van haar ouders. Het verhaal bij de driehoek bezorgt haar lange tijd hoofdzorgen. Maar ze stopt het ver weg, al blijft een vonkje van nieuwsgierigheid bij haar branden.
Nu ze een tweede driehoek heeft ontdekt is de verwarring compleet. Welke link heeft haar driehoek met de driehoek van deze actrice?
Ze besluit uiteindelijk haar jongste zoon te betrekken bij haar onrust. Hij spoort haar aan om uit te gaan zoeken waar de driehoek voor staat. Het beginpunt ligt bij de actrice.
Tijdens haar zoektocht ontdekt ze nog een vrouw die in het bezit is van een soortgelijke driehoek.
Wat is haar relatie met deze vrouwen en hoe komt het dat ze elkaar niet eerder ontmoet hebben?
En… Blijft het hierbij of volgen er meer?

Jagritta Olthof is jurist en schrijver. Nadat ze had besloten meer tijd voor zichzelf te nemen, begon ze vanuit haar gevoel te schrijven. In de schaduw van de Driehoek is haar debuutroman.

Lezersrecensies (2)

Spannend & aangrijpende emoties

door: JankeSK 1 like
Genoten van deze roman. Prachtig verhaal. Genot voor gevoel & hoofd. Er zit van alles in: spanning, ontroering, onverwachte wendingen met een emotioneel einde. Eenmaal begonnen, dan wil je niet meer stoppen, benieuwd naar hoe het afloopt. De plot van het verhaal zit goed in elkaar en de personages...

Een familiegeheim.

door: Haarman 1 like
Een spannende roman. Het boek leest zeer prettig. Er zitten veel verrassende wendingen in het verhaal waardoor je door wilt lezen. Het heeft een prachtig en ontroerend slot. Ik heb het boek met veel plezier gelezen. Een echte aanrader.