In de schemer fluit de merel

Gelezen 113 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 128 Favoriet 11 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 15   Topics 0   Leesclub

De ontroerende nieuwe roman over vriendschap en de liefde voor literatuur van de Zweedse bestsellerauteur.

Drie eenzame mensen wonen in hetzelfde appartementengebouw in Stockholm: de depressieve Elisabeth, die zich voor alles en iedereen afsluit; Elias, een getalenteerd illustrator, die een groot geheim met zich meedraagt; en Otto, weduwnaar en voormalig eigenaar van een boekwinkel. Een verkeerd bezorgd pakketje vormt het begin van een voorzichtige vriendschap tussen deze gekwetste en eenzame mensen, waarin hun gedeelde liefde voor verhalen en literatuur hen ertoe brengt zich voor elkaar open te stellen.

In de schemer uit de merel is een melancholieke roman over drie mensen, verbonden door eenzaamheid en verlangen.

Anne Roetman Jacqueline Smit
Orlando
01 april 2016
06 oktober 2017
9789492086297 , 9789492086303

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jeanet

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Ontroerende kwetsbaarheid en eigen interpretatie

door: Anne Oerlemans 3 reacties 2 likes
“Het kan alle kanten op. En het voelt alsof ik niet kan wachten tot ik erachter kom hoe het eindigt. En tegelijkertijd is het net alsof ik het eigenlijk niet wil weten. Het heeft iets onheilspellends. Als je snapt wat ik probeer te zeggen.”

Nooit eerder heeft een auteur in zijn eigen werk zo...

Reacties op: In de schemer fluit de merel