In de vuurlinie

Het aangrijpende verhaal uit de eerste hand van een SAS-offcier die tweeëntwintig uur lang vocht tegen een overmacht aan terroristen in een Keniaans winkelcentrum en het leven redde van tientallen Kenianen, Amerikanen en Europeanen.
Na een ochtend als alle andere, waarop hij een vuurwapentraining verzorgd had in zijn adviesrol bij het Keniaanse leger, was de Britse SAS-soldaat Chris Craighead net weer terug in zijn woning in Nairobi toen de telefoon ging. Het was een vriend die vertelde dat hij onder vuur lag in een winkelcentrum in de stad.
Binnen een paar minuten was Chris ter plaatse. Hij probeerde de Britse en Keniaanse regering te bereiken, maar niemand antwoordde; hij was volledig op zichzelf aangewezen. Somalische terroristen waren van plan om zo veel mogelijk mensen te doden. Chris bedacht zich geen moment en besloot dat hij er zo veel mogelijk wilde redden, met gevaar voor eigen leven. De tweeëntwintig uur die volgden veranderden al snel in een dodelijk spel van kat en muis waarbij Chris moest vertrouwen op zijn decennialange training bij de elitetroepen van de SAS.
In de vuurlinie beschrijft van minuut tot minuut het onvergetelijke verhaal van een soldaat die toevallig op het juiste moment op de juiste plaats was – en besloot in actie te komen.

Volt
27 juli 2021