In gedichten

KOUDE OORLOG
Ik fietste met mijn oudste broer In Wassenaar naar het strand. We hadden daar de Klip, de hoogste hindernis op weg naar zee. Op de heenweg stonden aan de rechterkant soldaten. De mensen vertelden dat onder het zand van al die duinen een atoombom lag. Er was veel prikkeldraad.
Boudewijn Büch (1948 - 2002) heeft tijdens zijn leven meer dan dertig boeken gepubliceerd. Hij is bekend geworden als auteur van romans, columns en vele non-fictieuitgaven, en als theaterpersoonlijkheid en televisiemaker. Ook als verzamelaar heeft hij landelijke bekendheid gekregen.
De dichter Boudewijn Büch is echter niet minder productief geweest. Met de uitgave In gedichten wordt de poëzie van Büch voor een groot publiek toegankelijk gemaakt. Daarom is er ook voor gekozen in deze uitgave de gedichten zelf centraal te stellen.

Is In gedichten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In gedichten