In memoriam

In memoriam: leven en dood gaan samen als licht en schaduw. Met een minimum aan woorden raakt Geert Verbeke in zijn haibuns, haiku's en tanka's aan wat een mens ontroert. Ook van zijn foto's word je stil. Een boekjc vol herkenning en troost bij rouw(verwerking).
"Haibuns mijden het grote lawaai. Hun stilte laat ons toe tot de sterktemomenten. Geert slaagt er als geen ander in pakkend te fluisteren: over de doden weinig of niets. Wel over verwanten die blijven, herinneren, herdenken, verder zoeken, bezoeken en groeten. 'In memoriam' is een ode aan het leven. Heengaan en verder gaan. Geert's po e overleeft." Wim Vandekerckhove, ethicus Universiteit Gent
"Geert Verbeke laat zien dat het mysterie van de dood uitersten kan oproepen. Hij bezit het scheppende vermogen om deze polariteiten met elkaar te verbinden. De woorden in dit boekje kunnen bijdragen tot het helen van gewonde mensen." Marjon Klaassen, uitvaartondernemer en auteur van 'Tijd voor de dood'

Is In memoriam het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In memoriam