Ines, vrouw van mijn hart

Inés, vrouw van mijn hart

Gelezen 170 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 65 Favoriet 4 Recensies 0
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0
IN DEZE GROOTSE ROMAN VAN ISABEL ALLENDE is In Su z de hoofdpersoon, de rijkste en machtigste vrouw van het oude kohinkrijk Chili. Zij heeft werkelijk bestaan.
We schrijven het jaar 1580, de 73-jarige In kijkt terug op het roerige leven dat haar van Spanje maar de Nieuwe Wereld bracht, waar ze zich zls enige vrouw aansloot bij 110 conquistadores en waar ze samen met haar minnaar de belangrijkste stad van Chili stichtte, Santiago.
In doorstond huiveringwekkende avonturen, maar sloot niet de ogen voor de gewelddadigheden waarmee de verovering van Chili gepaard ging. Zij wist in die harde wereld te overleven dankzij bijzondere gaven en dankzij haar vermogen om mannen in haar omgeving zodanig te sturen dat zij haar zelfstandigheid altijd kon behouden. In haar leven heeft zij drie grote liefdes gekend, in Spanje de onbekommerde liefde als jonge vrouw met haar eerste echtgenoot, de hevige hartstocht met Pedro de Valdivia, stadhouder van Pizarro en oorlogszuchtig heerser over Chili, en ten slotte de rijpe liefde met de conquistador Rodrigo de Quiroga. Als er een auteur is die dit turbelente leven in een meeslepende roman kan beschrijven, dan is het wel Isabel Allende.

Rikkie Degenaar
Wereldbibliotheek
27 september 2006
19 maart 2011
9789028422001 , 9789028423909 , 9789046304204

Reacties op: Inés, vrouw van mijn hart