Ja, ik ben Suzanne

Rank 593 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 2
Nemo Depuis is al een jaar spoorloos. Niemand heeft dat tot nu toe vreemd gevonden, want ‘den Amerikaan’ is in Het Dorp weleens meer een al dan niet lange periode uit de running. Suzanne wordt op de woensdagmarkt van Deinze aangesproken door een zekere David die blijkbaar naar Nemo op zoek is. Waarom? Dat zegt hij liever niet.

Suzanne denkt David te herkennen van de herdenkingsplechtigheid van haar jeugdvriend Kristof Luyten, die op 9/11 in New York in een van de Twin Towers is gebleven. Gaandeweg hun gesprek wordt duidelijk dat Nemo en Kristof beiden ooit psychiatrisch patiënt waren van de opa van David in De Inrichting in Gent, maar dat lost blijkbaar het probleem van David niet op.

Een paar dagen later zoeken Suzanne en haar boezemvriendin Claudine David op en die geeft hen een kopie van een boek dat Nemo Depuis geschreven heeft en recentelijk op Davids kantoor is beland.

Suzanne begint het boek te lezen en ontdekt dat ze heel dikwijls in het verhaal van Nemo opgevoerd wordt. Samen met Claudine begint ze een zoektocht naar het vermiste fenomeen Nemo Depuis.

Alex Van Haecke (°Antwerpen 11 juli 1948) is een eerder selfmade theatermaker. Hij schrijft theater, regisseert en speelt het en dat voornamelijk in en met zijn in 1983 opgericht gezelschap Theater Zeemanshuis in Antwerpen. Dat gezelschap boekte grote successen met o.m. De Rat Van ’t Sint Andries-Schippersstraat-Dobbel Shift (ook uitgebracht in boekvorm)-One Flew Over The Cuckoo’s Nest-Het Hans Heimer Project (ook uitgebracht in boekvorm)-The Odd Couple-Rijen en Vrijen-Visiting Mister Green en De Red Star Line (ook uitgebracht in boekvorm). Intussen wordt het gezelschap sinds enkele jaren geleid door zijn zoon Stijn, eveneens auteur, regisseur en acteur. Alex blijft actief als regisseur en acteur.

Als acteur was Alex ook op televisie te zien in o.m. Het Sprookjestheater - Postbus X - Niet Voor Publicatie - Wittekerke - Thuis - Spoed en Galaxy Park.

Uitgeverij StoryLand
01 maart 2021