Een jaar later

Jaar later

Miriam en Carel van Renoij zijn expats die in Nederland een nieuwe start maken na een jarenlang verblijf in het buitenland. Miriam wil schrijver worden. Hun integriteit komt in het geding na publicatie van een verzamelbundel columns, waarvan de opbrengst naar een liefdadigheidsinstelling zal gaan. Uit onverwachte hoek komt er kritiek op de inhoud van het boek. Bovendien blijkt Miriam in zee te zijn gegaan met iemand die het project volledig uit de hand laat lopen, de waarheid naar haar hand zet en Miriam voor de gevolgen laat opdraaien. Een jaar later krijgt ze bericht, dat haar kwelgeest is overleden onder verdachte omstandigheden. Haar dood lijkt aan te sluiten bij dramatische gebeurtenissen, die het leven van Miriam en Carel ontregelden.
Een jaar later beschrijft de beklemmende situatie van mensen die tot elkaar veroordeeld zijn om uit een impasse te komen. Wie is slachtoffer, wie dader? De werkelijkheid is niet de waarheid.
Uitgeverij Aspekt B.V.
18 oktober 2019