Je bent jong en je krijgt wat

Je bent jong en je krijgt wat

Rank 8977 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Wat doe je als je op je achtentwintigste baarmoederhalskanker blijkt te hebben, terwijl je vol in het leven staat en juist flink carrière aan het maken bent? Het overkwam Monique van Loon. In Je bent jong en je krijgt wat beschrijft zij soms tussen neus en lippen door, soms expliciet, hoe het is om als jonge vrouw ziek te worden. Hopeloos verliefd te worden, terwijl sommige vriendschappen onverwacht niet tegen de situatie bestand blijken te zijn. Hoe de ene dokter je verdrietig en vol vragen achterlaat, terwijl de ander je steun en toeverlaat wordt. Hoe je je sexy kunt blijven voelen nadat je baarmoeder verwijderd is. Van Loon schrijft vol zelfspot en humor over een leven met en na baarmoederhalskanker.

'Monique gaat ongemakkelijke waarheden niet uit de weg en slaagt erin om de lastige balans tussen tragiek en luchtigheid te behouden.'
Antoinnette Scheulderman, journalist en auteur van o.a. 'Dan neem je toch een nieuwe?'

Nieuw Amsterdam
03 maart 2020