Kangoeroe in de polder

Dit is een literaire thriller over ingewikkelde familierelaties en huiselijk geweld.
Het verhaal speelt zich af tegen de achtergrond van het emigratieverhaal van een Nederlands echtpaar in de jaren zestig van de vorige eeuw. In Australiƫ proberen ze een goed leven op te bouwen door hard te werken. Het gaat hen financieel voor de wind, maar ze hebben geen gelukkig huwelijk en ze keren na een paar jaar met hun twee kleine kinderen terug naar Nederland. De man ontpopt zich als een tiran die er niet voor terugdeinst met geweld zijn wil op te leggen aan zijn vrouw en later aan zijn twee kinderen. Vele, lange jaren lang kan of wil de buitenwereld niet zien wat er aan de hand is.
We volgen Kiki, de dochter. De gebeurtenissen in haar leven worden verklaard met eerdere episodes uit het gezinsleven, die afstandelijk worden verteld, alsof deze episodes niets met haar of haar familie te maken hebben. Na verloop van tijd wordt ze weerbaarder.
Het verhaal leidt tot een verbijsterende climax en een verrassend einde.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Kangoeroe in de polder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kangoeroe in de polder