Kanker is een woord. Frank is een legende. - Indrukwekkende blogs over leven en sterven met botkanker

Wanneer je bedenkt en realiseert dat dit krachtige verhaal geschreven is door iemand die fysiek niet meer onder ons is, breekt je hart. De lezer zal hem dan ook koesteren zoals vrienden en familie dat doen en hebben gedaan. Dankzij Franks sterke, maar vooral droge persoonlijkheid wordt zijn schrijfstijl, die rijkelijk gevuld is met zelfspot, meteen duidelijk. Zo maakt hij de ervaring herkenbaar, ook voor jongeren die persoonlijk te maken krijgen met kanker. Daarbij toont Frank wat echt belangrijk is in het leven. Bovendien blijft hij kalm ondanks alle heftige omstandigheden, waardoor hij de lezer weet aan te grijpen, maar ook gerust te stellen. Tijdens het lezen blijf je hoop koesteren dat Frank deze vreselijke vijand zal verslaan en het komt dan ook hard aan als hij strijdend ten onder gaat. Wanneer het gevecht voorbij is, wordt het meteen duidelijk, levend of heengegaan, Frank is werkelijk een legende en zal dit ook altijd blijven.
Boekscout VOF
18 september 2019