Kerst in Almsbrick

De moeder van Prudence Goodwin heeft altijd beweerd dat haar dochter voorbestemd is om als een echte dame te leven. Helaas is zij gestorven voordat Prudence die verwachting kan waarmaken. Nu haar verloving op de klippen dreigt te lopen, voelt ze zich helemaal stuurloos. Door een ongeval moet ze ook nog eens samen met de schoolmeester aan het kerstspel voor de kinderen werken. Hij heeft haar al eens beledigd en ze is niet van plan hem nogmaals die kans te gunnen.

Archibald – Archie – Timmons weet dat zijn ouders hem graag aan een prestigieuze jongensschool in de stad verbonden zien, en niet als onderwijzer van de dorpskinderen in Almsbrick. Hij was van plan het kerstspel te gebruiken om hen van zijn roeping te overtuigen. Maar nu dreigt alles in het honderd te lopen. Archie heeft bepaald geen zin om samen te werken met Prudence, die alleen om uiterlijk vertoon geeft. Als hij Prudence leert kennen, ontdekt hij echter meer diepgang dan hij voor mogelijk hield.

Het lijkt erop dat Prudence en Archie allebei in deze kersttijd wel een lichtje kunnen gebruiken om hen de juiste weg te wijzen.

KokBoekencentrum Fictie
13 oktober 2020