Kleuren van waarheid

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In de jaren na de Amerikaanse Burgeroorlog is de Ierse Catriona op zoek naar haar broer, die als Ierse immigrant gedwongen werd om mee te vechten met het Zuiden. Wade Cunningham vocht juist aan de andere kant, tegen de slavernij, maar is na de oorlog in dienst gekomen bij de geheime dienst om strijd te leveren tegen geldvervalsers.

De spanningen tussen voor- en tegenstanders van de slavernij zet ook de relatie tussen Catriona en Wade onder druk. Het wordt nog spannender als Catriona onder verdenking komt en Wade die verdenking moet onderzoeken.

Met veel historische details vertelt Alexander een meeslepend verhaal over waarheid, verraad en onwaarschijnlijke romantiek, dat tegelijk de vele schakeringen van Gods volmaakte verlossing laat zien.

"Met veel warmte en liefde toont Tamera ons hoop en geloof aan het werk te midden van het lijden." (Lynn Austin)

Tamera Alexander (1961) schreef een groot aantal romans die allemaal in het Nederlands vertaald zijn. Ze stond op de bestsellerslijst van USA Today en werd dit jaar opgenomen in de ‘Hall of Fame’ van de Christy Awards, de belangrijkste christelijke boekenprijs in Amerika.

Uitgeverij Van Wijnen
16 juli 2021