Kolletje & Dirk - Samen op reis

Kolletje & Dirk - Samen op reis

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Speciaal voor de Kinderboekenweek 2019 verschijnt Kolletje & Dirk – Samen op reis van Pieter Feller en Natascha Stenvert. Dit boek bevat vier nieuwe verhalen over de leukste kleuters van Nederland en wordt geleverd met een reisspel voor onderweg.

Kolletje en Dirk reizen voor het eerst met de trein. Dat vinden ze heel leuk, want je kunt er met iedereen praten. Maar nog liever vliegen ze een keer met een raket naar de maan. Dus maken Kolletjes papa en buurman Harry een raket van latten en karton. Patrick vertelt een verhaal over de poepmobiel van zijn opa. En meester Lucas heeft een opblaasbootje waarmee hij gaat varen in de vijver. Er willen zoveel mensen mee dat het bootje dreigt te zinken. Gelukkig heeft Kolletje haar toversokken!

Samen op reis sluit perfect aan bij het motto van de Kinderboekenweek 2019: Reis mee! Met veel vrolijke tekeningen van Natascha Stenvert, illustrator van het prentenboek van de Kinderboekenweek.

‘Een absolute aanrader voor kinderen van 4 tot 8 jaar.’

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Lezersrecensies (1)

Onderweg met Kolletje & Dirk

door: Katy Hurkmans 1 like
Kolletje en Dirk beleven weer nieuwe avonturen. Ze reizen voor het eerst met de trein, ze bouwen een raket van karton en vliegen naar de maan, meester Lucas vaart met een rubberbootje en in de klas leren ze over voertuigen. ‘Kolletje & Dirk – Samen op reis’ is weer een nieuw boekje over de...