Koning Valentijn

Koning Valentijn

Gelezen 20 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 2 Recensies 3
Junior Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

‘Ik las Koning Valentijn in één lange haal uit en wens iedereen hetzelfde, dus lees dit boek.’ – EDWARD VAN DE VENDEL

Benjamin zit in 2 havo. Hij is sociaal niet zo handig en heeft geen vrienden. Zijn broer Valentijn daarentegen komt elke dag thuis met enthousiaste verhalen over hoe geweldig zijn vrienden zijn en wat voor te gekke dingen hij steeds beleeft. Met andere woorden: Benjamin vindt zijn leven niet leuk. Hij wil net zo populair worden als Valentijn en om dat voor elkaar te krijgen kopieert hij hem in alles: Benjamin is daar waar Valentijn is, Benjamin doet wat Valentijn doet, Benjamin zegt wat Valentijn zegt. Wat Benjamin niet weet is dat Valentijn ook worstelt met het leven, zij het op een heel andere manier. Wanneer Benjamin Valentijns geheim ontdekt, ziet de wereld er opeens heel anders uit. In deze literaire jeugdroman vertelt Tim Gladdines met humor over de zoektocht naar eigen identiteit, over seksuele geaardheid en welke impact dat kan hebben als je tiener bent.

Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar